21/2/2018 - Τα Social Media πίνουν στην υγεία του κρασιού

Αναδημοσίευση από το Greek Cellar News

Του συνεργάτη μας στην όμορφη Θεσσαλονίκη, Θανάση Τσίγγανα

Εκατόν πέντε video για το Κρητικό κρασί σε 9 γλώσσες και 60.000 προβολές στο You Tube,13.000 φίλους στο Facebook με 30.000 αλληλεπιδράσεις, 8800 followers στο Instagram και χιλιάδες άλλες παρουσιάσεις σε Twitter, Pinterest, Google+, Flickr ,Linkedin ακόμη και στα κινέζικα  Weibo, WeChat & YouKu είναι ο μέχρι τώρα…τρύγος προβολής και δημοσιότητας που έχει πετύχει το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης έχοντας επενδύσει τα τελευταία χρόνια στα social media.

To 49% των αμερικανικών οινοποιείων διαθέτει σήμερα έναν marketing manager, αφοσιωμένο στα social media ,ο οποίος δημιουργεί και δημοσιεύει περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα ανέφερε η social media Manager του Δικτύου Οινοποιών Κρήτης(Wines of Crete) κα Ηρώ Σταυρακάκη μιλώντας στην ημερίδα με θέμα τον Οινοτουρισμό που πραγματοποιήθηκε στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης .

«Γιατί όχι κι εμείς;» ήταν το βασικό ερώτημα που πλανήθηκε στο χώρο της ημερίδας η οποία διοργανώθηκε από τους επιστημονικούς συνεργάτες των τμημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κα Μαρία Αλεμπάκη (κατεύθυνση διοίκησης Τουριστικών επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας) και κ.Νίκο Τριχά (κατεύθυνση Μάρκετινγκ στον Αγιο Νικόλαο Κρήτης).

Η εκδήλωση πλαισίωσε τον Διαγωνισμό Καλλιτεχνικής Έκφρασης των φοιτητών από το Βορρά και τον Νότο και η διαπίστωση ότι «τα social media πίνουν στην υγειά των ελληνικών κρασιών και εκπέμπουν το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα για τον ελληνικό οινοτουρισμό που ωστόσο αναζητεί ακόμη τον σύγχρονο βηματισμό του» υπήρξε μία από τις καταληκτικές διαπιστώσεις που έγιναν στην εκδήλωση.

Παρουσιάζοντας στοιχεία για τον οινοτουρισμό και τον Διαγωνισμό η κα Μαρία Αλεμπάκη τόνισε ότι ο διαγωνισμός φωτογραφίας και λογοτεχνικών κειμένων στον οποίο συμμετείχαν φοιτητές του Βορρά και του Νότου(από τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και Κρήτης) επικεντρώθηκε πάνω στα τέσσερα κυρίαρχα συστατικά του Οινοτουρισμού: Αναψυχή-Επιμόρφωση-Αισθητική-Απόδραση.

«Η εμπειρία του οινικού τουρισμού τόνισε η κα Αλεμπάκη εκτείνεται πολύ πέρα από την απλή κατανάλωση οινικών προϊόντων και περιλαμβάνει το σύνολο των εμπειριών που βιώνει ο επισκέπτης καθώς έρχεται σε επαφή με τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν το οινοτουριστικό προϊόν .

Εμπεριέχει την επαφή με το τοπίο που διαμορφώνουν οι αμπελώνες, με το φυσικό περιβάλλον, αλλά και με τον τρόπο ζωής των κατοίκων των οινοπαραγωγικών περιοχών.Οι κυριότερες εκφάνσεις της οινοτουριστικής εμπειρίας είναι οι εκδηλώσεις και τα φεστιβάλ, η επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά, η εστίαση, η φιλοξενία, η επιμόρφωση, η γευσιγνωσία, οι πωλήσεις στο χώρο της επιχείρησης και η περιήγηση στα οινοποιεία….»

Οι 33 οινοποιοί της Κρήτης πάντως που συμμετέχουν στο Δίκτυο με την κοινή παρουσία τους στα social media έχουν πετύχει ήδη τα τρία τελευταία χρόνια αύξηση 100% των επισκέψεων (επιδόσεις και οφέλη που θα ζήλευαν τα αμερικανικά και γαλλικά οινοποιεία) χωρίς να υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μυστικό. «Επενδύσαμε» πάνω στα χαρακτηριστικά  του τόπου μας. Ανθρώπους πνεύμα ψυχή, γη, προϊόν. Επενδύσαμε στην Κρήτη» ανέφερε η κα Σταυρακάκη.

Στο ίδιο μήκος κύματος και μιλώντας για τον οινοτουρισμό ως συνεργατικό εγχείρημα που μπορεί να δικτυώσει Βορρά και Νότο ,ο οινολόγος-οινοποιός του Συνδέσμου Οινοποιών και Αμπελουργών Νάουσας ο κ Γιώργος Διαμαντάκος  εστίασε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πιο αναγνωρίσιμη ως οινοτουριστική περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και στην ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών της . Η Νάουσα, έδρα του Ξινόμαυρου όπως είπε ο κ Διαμαντάκος με 20 οινοποιεία σήμερα και ισχυρό οινοτουριστικό απόθεμα δεν έχει αναπτύξει τις απαραίτητες συνέργειες. Στο μέλλον, πρόσθεσε επιβάλλεται Δήμος-οινοποιεία και τοπική κοινωνία να αποκτήσουν κοινό προσανατολισμό πνεύμα τουριστικής κουλτούρας και να καταστήσουμε την περιοχή προορισμό που θα προσφέρει  θέσεις απασχόλησης και αύξηση των δεικτών της εστίασης.

Στο γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε στην ημερίδα  ο κ Βασίλης Βαϊμήκης, οινολόγος με μακρά πορεία στο χώρο του κρασιού, κατέθεσε την εμπειρία του και επισήμανε κρίσιμους παράγοντες για την πορεία του οινοτουρισμού και του αμπελοοινικού κλάδου εν γένει.

Στην ίδια ημερίδα μιλώντας για το κρασί ως μέσο κοινωνικής διαπραγμάτευσης και για την οινοποσία ως καθρέφτη των πολιτισμικών ταξινομήσεων η  κα Βασιλική Κράββα, επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης παρουσίασε εθνογραφικές μελέτες σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης αλλά και εκτός αυτής που αποκαλύπτουν ότι το κρασί αποτελεί σύμβολο, ενώ η οινοποσία παράγει και αναπαράγει ιεραρχίες, σχέσεις και ενδυναμώνει την αίσθηση του «ανήκειν» σε μια ομάδα.

Η εκδήλωση για τον οινοτουρισμό ολοκληρώθηκε (με τι άλλο?) με γευσιγνωσία οίνων από τη Βόρεια Ελλάδα, ευγενική χορηγία των Ενώσεων Οινοπαραγωγών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», «Συνδέσμου Οινοποιών Δράμας», «Συνδέσμου Οινοποιών και Αμπελουργών Νάουσας» και «Αμύνταιον Οίνος».


Κορυφή