ΝΕΑ

ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ Κλίμα για ποικιλία κρασιών

Περίπου το 15 – 30% της παραγωγής κρασιού στην Κρήτη εξάγεται στο εξωτερικό με τις μεγαλύτερες ποσότητες να απορροφώνται από την εγχώρια αγορά και τους ξένους επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν ειδικοί, η μεγάλη ποικιλία κλιματολογικών συνθηκών που παρουσιάζει η Κρήτη αποτελεί ένα μοναδικό πλεονέκτημα για…

Περίπου το 15 – 30% της παραγωγής κρασιού στην Κρήτη εξάγεται στο εξωτερικό με τις μεγαλύτερες ποσότητες να απορροφώνται από την εγχώρια αγορά και τους ξένους επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν ειδικοί, η μεγάλη ποικιλία κλιματολογικών συνθηκών που παρουσιάζει η Κρήτη αποτελεί ένα μοναδικό πλεονέκτημα για την παραγωγή διαφορετικών κρασιών που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί προς όφελος της τοπικής οικονομίας.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου με τίτλο ´Wines Of Crete – Wine Sessions Part 1´ που διοργάνωσαν το Δίκτυο Οινοποιών Νόμου Χανιών Ρεθύμνης και ο Σύλλογος Εστίασης Νομού Χανίων, σε συνέχεια της Εβδομάδας Οινοκρητικών 2013.

Στο σεμινάριο που είχε ως στόχο την εκπαίδευση επαγγελματιών του χώρου εστίασης μίλησε για τα τοπικά κρασιά ο οινοχόος Afshin Molavi ο οποίος υπογράμμισε τη σημαντική πρόοδο που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την παραγωγή κρασιού στην Κρήτη.

«Τα κρασιά της Κρήτης έχουν αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια καθώς έχει έρθει τεχνογνωσία και εμπειρία από το εξωτερικό, η οποία έχει προσαρμοστεί στο φυσικό περιβάλλον της Κρήτης», σημείωσε ο Σουηδός οινοχόος και πρόσθεσε ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η Κρήτη παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία κλιματολογικών συνθηκών η οποία ευνοεί την παραγωγή διαφορετικών κρασιών. Παράλληλα τόνισε ότι ένα σημαντικό πλεονέκτημα των τοπικών κρασιών είναι ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία γεύσεων και διαφοροποίηση μεταξύ τους.

«Δυστυχώς στο εξωτερικό δεν γνωρίζουν ακόμα καλά τα κρητικά κρασιά παρότι στην Κρήτη φτιάχνεται περίπου το 15-20% του κρασιού που παράγεται στην Ελλάδα. Ευτυχώς όμως μεγάλη ποσότητα του κρασιού μπορεί και καταναλώνεται τοπικά εξαιτίας του τουρισμού», επεσήμανε ο κ. Afshin Molavi και πρόσθεσε ότι τα βραβεία που αποσπούν τελευταία τα κρητικά κρασιά θα βοηθήσουν σημαντικά στο να αποκτήσουν μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δικτύου Οινοποιών Χανίων – Ρεθύμνου Νίκος Καραβιτάκης υπογράμμισε ότι οι εξαγωγές κρητικών κρασιών βρίσκονται ακόμα σε ένα πρώιμο στάδιο. «Περίπου το 15-30% της παραγωγής των οινοποιών φεύγουν για το εξωτερικό.

Τα περισσότερα κρασιά καταναλώνονται στην εγχώρια αγορά. Το θέμα, ωστόσο, είναι ότι η παραγωγή των περισσότερων οινοποιών είναι αρκετά μικρή συγκριτικά με τον αριθμό των επισκεπτών που έχουμε μόνο από το εξωτερικό κάθε χρόνο. Κι αυτό μας δείχνει ότι θα μπορούσαμε να αυξήσουμε πάρα πολύ την παραγωγή μας ώστε αυτοί που έρχονται εδώ να δοκιμάζουν τουλάχιστον μια φορά κρητικό ή χανιώτικο κρασί», τόνισε ο κ. Καραβιτάκης.

ΓΕΥΣΙΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ

Ο κ. Καραβιτάκης αναφέρθηκε ακόμα στη σημασία που έχει η σωστή προώθηση και πώληση των κρητικών κρασιών στα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία του νησιού.
«Το Δίκτυο πήρε την πρωτοβουλία να οργανώσει εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους ανθρώπους της εστίασης και των ξενοδοχείων καθώς είναι οι άνθρωποι που έρχονται σε επαφή με τον τελικό καταναλωτή. Στόχος μας είναι να ενημερωθεί ο κόσμος για το πώς μπορούμε να προωθήσουμε καλύτερα ένα κρασί. Στο πλαίσιο αυτό κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα γίνει και μια τυφλή γευσιγνωσία τοπικών κρασιών ουσιαστικά για να δούμε το πόσο διαφορετικά πράγματα παράγει ο τόπος μας και ευελπιστούμε ότι στον δεύτερο κύκλο σεμιναρίων σε 10-15 ημέρες θα μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα κρασιά μας και θα κάνουμε μια πλήρη γευσιγνωσία των παραγόμενων προϊόντων μας», σημείωσε ο κ. Καραβιτάκης και συμπλήρωσε: «Χρειαζόμαστε μια γενικότερη και σφαιρική επαφή με τον πελάτη, για να ενημερωθεί ότι εδώ παράγεται κρασί και όχι το ότι υπάρχει απλά μια λίστα κρασιών από όλη την Ελλάδα το οποίο για τον ξένο μπορεί να μην λέει τίποτα. Αρα το θέμα είναι πώς θα προσεγγίσουμε τον πελάτη για να αρχίσουμε να τον μυούμε στη διαδικασία του κρασιού και το κυριότερο πως θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε το προϊόν που του πουλάμε».

Καταλήγοντας ο κ. Καραβιτάκης στάθηκε επίσης στην καλή συνεργασία που έχει το Δίκτυο Οινοποιών Χανίων – Ρεθύμνου με τον Σύλλογο Εστίασης Ν. Χανίων, συνεργασία που όπως τόνισε μπορεί να προσφέρει πολλά στην κοινή προσπάθεια για την τόνωση της κατανάλωσης των τοπικών κρασιών.

Περισσότερα Νέα